B E E T

eCommerce

Verkoopvoorspelling aan de hand van weerdata

Machine Learning

Onderbuikgevoel valideren met data

Een van de marktleiders op het gebied van de online verkoop van ruitersportartikelen heeft de ambitie om innovatief te blijven om hun concurrentiepositie te versterken in een steeds competitievere online omgeving. Een van de geïdentificeerde uitdagingen lag in het optimalizeren van hun inkoopproces op basis van hun verkoopcijfers. Om ze te helpen deze uitdaging te overwinnen, is allereerst een dashboard ontworpen om inzichtelijk te maken hoe elke specifieke productcategorie door het jaar heen verkocht. Met deze kennis op zak is over gegaan op het ontwikkelen van een Machine Learning model om een voorspelling te maken van de verkoop van hun producten. Door de verkoopdata te verrijken met historische weerdata werd geïdentificeerd hoe het weer van invloed was op hun verkoopcijfers. Met deze voorspelling is het mogelijk hun inkoopproces te ondersteunen, en af te stellen op het komende weer.

Ook geïntereseerd
in een project?